LEDIG STILLING SOM PSYKIATRISK VERNEPLEIER/SYKEPLEIER

Søknadsfrist 15.04.2024

Leka kommune har en ledig 50% stilling som psykiatrisk vernepleier/sykepleier.

Hovedoppgavene i stillingen er knyttet til psykisk helse og rus, samt kognitiv svikt og demens.

Arbeidstiden er primært mellom 08.00- 15.30, men det kan påregnes noen timer på ettermiddag ved behov.

(Stillingen kan kombineres med 50 % stilling som somatisk sykepleier, og ved fast tilsetting i 100 % stilling kan du få en signeringsbonus på kr 100 000)

Arbeidsoppgaver som ligger til stillingen er bl.a.:

• Individuelle støttesamtaler
  • Individuelle behandlingssamtaler
  • Miljøterapeutisk arbeid i og utenfor hjemmet
  • Kartlegging av kognitiv funksjon
  • Medlem av psykososialt kriseteam
  • Koordinering av ansvarsgruppemøter

Kvalifikasjoner:

• Norsk autorisasjon som sykepleier/vernepleier
  • Det kan åpnes opp for søkere med relevant treårig høgskoleutdanning; samt for   helsefagarbeidere
  • Videreutdanning i psykisk helsearbeid eller demensomsorg vil bli vektlagt ved valg av kandidat
  • Erfaring fra psykisk helsearbeid/rusbehandling er en fordel
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

• Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner med løsningsorientert holdning og positivitet
  • Evne til å arbeide systematisk
  • Gjennomføringsevne og beslutningsevne
  • Lærevillighet
  • Robusthet i utfordrende situasjoner
  • Styrke til å stå i vanskelige valg/etiske problemstillinger
  • Lojalitet til kommunens verdier (Trygghet, trivsel og kvalitet) kollegaer og leder
  • Personlig egnethet for stillingen blir i stor grad vektlagt
  • Fleksibel

Vi tilbyr:

• Godt arbeidsmiljø med løsningsorienterte og samarbeidsvillige
  • Spennende arbeidsoppgaver - ingen dag er lik
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Mulighet for veiledning psykolog/psykologspesialist
  • Lønn etter tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Flyttetilskudd

Stillingen er i stor grad selvstendig, men tverrfaglig samarbeid utgjør en viktig del av jobben.

Stillingen er direkte underlagt kommunalsjef for helse og velferd, Helga Bogen Størseth.

For spørsmål, send epost til helga.storseth@leka.kommune.no eller ring 936 92 634

Søknad sendes til post@leka.kommune.no seinest 15.04.2024

Interessante kandidater kalles inn til intervju, og vi kommer til å kontakte referanser.

Om Leka kommune

Leka er en trivelig kystkommune lengst nord i Trøndelag med bosetting på fastlandet Gutvik og på øya Leka, hvor administrasjonsstedet ligger.

Leka kommune har 590 innbyggere. Hovednæringene er jordbruk, fiskeoppdrett og servicenæringer. De fleste av kommunens lovpålagte tjenester driftes av kommunen selv. Øvrige tjenester dekkes inn gjennom interkommunale samarbeid.

Her finnes mange historiske minnesmerker. På grunn av Leka sin meget spesielle og særegne geologi fikk kommunen, i 2010 status som Norges geologiske nasjonalmonument. Med et bredt spekter av attraksjoner og aktiviteter er Leka et stadig mer populært reisemål. Leka kommune har ny barnehage, 10-årig grunnskole, sykestue, gode friluftsmuligheter, lysløype, aktivitetspark, svømmehall, idrettshall og et aktivt kulturliv. Se vår hjemmeside www.leka.kommune.no for ytterligere informasjon og video over kommunens historie og attraksjoner.

Ønsker du å jobbe i et tverrfaglig miljø med fokus på gode faglige løsninger samt unike muligheter for det optimale innen rekreasjon, så er Leka kommune plassen for deg!

Artikkelliste

Viser 1-50 av 60 artikler, side 1 av 2