TrygghetsalarmTrygghetsalarmen gjør at du kan føle deg tryggere i eget hjem ved at du enkelt får hjelp ved akutte situasjoner.Hva tilbyr vi?Trygghetsalarm er en alarm som du bærer på deg.Hvis du utløser en alarm vil brannvakta umiddelbart ta kontakt med deg gjennom sentralen som er montert i huset. Der får du mulighet til å si hva det gjelder, eller om det er falsk alarm. Om du trenger hjelp eller ikke svarer kommer helsepersonell hjem til deg innen kort tid. Alarmen bæres rundt halsen som et "smykke" eller på armen som en "klokke".Du kan utløse alarmen uansett hvor du oppholder seg i huset/leiligheten, men utenfor dette området vil alarmen ikke virke. Alarmen skal kun benyttes i akutte situasjonerHvem kan få tilbudet?Du som av ulike grunner kan ha behov for å tilkalle hjelp fra kommunens hjemmetjeneste.Slik søker duSøknadsskjema for trygghetsalarm (PDF, 125 kB). Skjemaet kan du sende til:Leka kommuneLeknesveien 677994 LEKAMerk konvolutten: HelsekoordinatorHva koster det?Du betaler et engangsbeløp for oppkobling, deretter månedsleie - trykk her for priser.Klage på vedtak? Slik klager du på vedtak I henhold til forvaltningslovens kapittel 6, har du rett til å klage på et vedtak som du har mottatt. Her er hva du må ha med i klagen: Hvilket vedtak du klager på Hva du vil ha endret i vedtaket Viktige opplysninger som kan ha betydning for behandlingen av klagen. Klagen må sendes innen tre uker etter at du har mottatt vedtaket. Du må sende klagen pr. post eller e-post. Hvis vi ikke tar klagen din til følge, sender vi den til Fylkesmannen i Trøndelag som behandler den. Klagen sendes til Leka kommune: Her er epost adressen du skal sende klagen til. Hvis du skal sende klagen pr post, sender du den til: Leka kommune Leknesveien 67 7994 LEKA Publisert av Kjetil Bjørnstad Sist endret 10.01.2025 12.49